teisipäev, august 11, 2015

Koolitajate suvekooli 1. päev

11:00 Sissejuhatus Eglelt: kokkulepped, reeglid.


11:30 Mari Karm - Valmisolek tulla toime tundmatu olukorraga koolitusel


Mis aitab koolitajal tundmatu olukorraga toime tulla?
Oma teema valdamine
Oma tegevust reflekteerida
Plaan A, B, C, D, … olemasolu.

Tundmatud olukorrad

Koolitaja on täiesti uues olukorras - asub võitlema ekraanidaga :-)
Pilt käib klassis ringi - kuidas seda õppeotstarbeliselt ära kasutada
tuleb ära kuulata teine pool.

Koolituse sissejuhatuse olulisus

Tutvumine osalejatega - väga oluline, kuid tuleb valida sobivaim meetod (sõltuvalt koolituse pikkusest, rühma suurusest). Nt nimepidi tutvumine, rühmas tutvumised, mängud, käega märku andmine jms
Täna me ei tutvunud ;)

Täiskasvanute koolitamise eripärad

Täiskasvanute koolitajana tuleb arvestada täiskasvanud õppijate koolitamise eripäradega.
Huumori kasutamine koolitusel
kasu - võtab pinged maha, liidab inimesi, aitab energiat tõsta, loovusepisik võib tekkida, hea naljaga jääb paremini meelde
ohud - liiga palju nalja viib fookusest välja, mõned ei mõista nalja - tuleb tunda inimesi, tunda teemat, mitte minna isklikuks, vältida riskantseid nalju, nalja peab oskama teha, nalja ei tohi kasutada korra loomiseks


Tore lõunapaus. Söök ja vestlusring õues väikese tuule käes. Lõpuks ometi õhku!


14:00 Nutiseadmed isikliku töövahendina - Taimi ja Kristi


Kuidas kasutada nutiseadmeid igapäevaelus?
  • T-pilet, google maps, e-raamatud Aldikos
  • Harjumuste muutmise rakendus.
  • Mõtete kogumise vahendid
  • Runkeeper
  • Rühmade moodustamine - Team generator
Ülesanne - Nutiseadmed igapäevases kasutuses
Kõik rühmad otsivad teemakohaseid äppe.
Koolitajad olid väga kavalad, panid meid tööle ja ilmselt nautisid meie usinust.
Õppijad toimetasid gruppides õhinga.
Lõpuks küsitlused Mentimeter`s, kust saime ülevaate nutiseadme kasutamise aktiivsusest.


Pisipuhkepausiks lõbusad harjutused laudkondade kaupa.


16.30 Nutiseadmete kasutamine koolituse erinevates etappides - Marin ja Siret
Palju õnne sünnipäevalaps Marinile!


Nutivahendite kasutamise  võimalused ja takistused:
Uus vahend: http://www.groupmap.com/ - sisenemiseks creative bunny 24


Grupitööd
Koolituse etapid
  • häälestamine
    • Test (Socrative, Kahoot)
    • Doodle, Mentimeter
    • AnswerGarden
    • Tricider
  • õppimine
    • uue info seostamine olemasolevaga
    • tulemuslikud õppijad jälgivad oma õppimist
      • Mida õpin? Kuidas? Mis on oluline?
      • Blogid
      • Märkmikud
      • Teen kokkuvõtted
      • Vidinatega põnevaks tegemine
      • nt nagu learningapps -> wordwall
      • Helindamine - Knovio
      • Veebitahvel
      • Ühiskirjutamine nt Piratepad
  • reflektsioon
    • infot palju - kui ei suuda läbi mõtestada, siis kaob ära.
      • Uus info on õrn - kui ei seosta, siis on läinud.
      • Mõtisklus omaenda mõtete üle
      • Kordamine
      • Isikliku tähenduse loomine - igaühel erinev, erinev kogemuste pagas
      • Kasutamine, järgi proovimine
      • Õppimise takistamine-lubamine - emotsiooni tugevus mõjutab õppimist (äärmused pole head).
    • Vidinad
      • Blogis õpitu reflekteerimine- www.blogger.com
      • Arengumapp
      • Learningapps
      • Esitluste koostamine
      • Twitter
      • Loovtegevused ja loovtööd kombineerides õpitut
      • Videojutustus
  • Kokkuvõte
    • tagasiside
    • enesehinnang
    • nt videokonverents, küsitlus
    • märksõnapilv
    • blogi
    • mõistekaart
    • märksõnakonspekt
    • visualiseeritud andmed: infogr.am
    • joonistatud pilt, skeem, joonis, tabel, poster
    • videokonverents
    • küsitlus


Kokkuvõte gruppide tööst:  https://www.smore.com/p5ec7
18:30 Mäng “Kes on kes Vanas anatoomikumis?” - Hedi-Liis Toome
Tarkvara
Hedi-Liis juhtis töötuba, kus me
  • tegime IPad’i abil pilte Vanas anatoomikumis töötanud inimestest.  
  • Laadisime selle pildi Morfo rakendusse
  • Märkisime pildid pea, silmad, nina ja suu ning muutsime pildi liikuvaks
  • Järgnevalt andsime liikuvale peale ka hääle.
  • Siis salvestasime rääkivast videoklipi.
  • Järgnevalt suundusime Aurasma äppi, kus seostasime videoga trigeri - st. kui pildistasime paberilehte kus oli kirjas rääkiva pea nimi, siis käivitus nutiseadme ekraanil eelnevalt salvestatud rääkiva pea video.
Hedi-Liis pani paljud õppijad, kes ei olnud IPad’i kasutanud tundmatusse olukorda, aga vaatamata sellele saadi ülesannetega kenasti hakkama.

Pärast pikka ja kasulikku tööpäeva ootas meid Pallase hotellis väga maitsev õhtusöök, kus omakorda mängisime lõbusat inimeste tundmise mängu.

Blogijad Veiko, Tuuli ja Lemme

3 kommentaari:

Taimi ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Taimi ütles ...

1. Hinda ennast kui nutivahendite kasutajat viiest aspektist!
Tulemused aadressil:
https://www.mentimeter.com/s/03b00fd9f807c0a3edc620f08d7f38bc/dd18a6aa4c73

2. Mille jaoks või millist rakendust kasutad koolitusel kõige rohkem?
Tulemused aadressil:
https://www.mentimeter.com/s/03b00fd9f807c0a3edc620f08d7f38bc/34d77117ea2b

Taimi ütles ...

1. Kui palju nutiseadmeid kasutate igapäevaelus?
Tulemused aadressil:
https://www.mentimeter.com/s/9a81eb741858f9c45a7e0c239c131ad2/285083fc6162

2. Kui palju nutiseadmeid kasutatate koolituse läbiviimisel?
Tulemused aadressil:
https://www.mentimeter.com/s/9a81eb741858f9c45a7e0c239c131ad2/0178c6d342ae

PS Millegipärast ei lase kommentaari sisse lisada URL-i töötava lingina. Proovige siis kopi-pasteda! :-)